Privacy & klachten

  • Ik verstrek geen informatie aan derden zonder uw toestemming.

    Voor jeugdigen is de privacywet afhankelijk van de leeftijd.

  • Bent u niet tevreden  dan bespreek ik dat graag met u. Wilt u een klacht indienen kunt u terecht bij de klachtenregeling van de LVVP.

  • Goedgekeurd kwaliteitsstatuut ggz – vrijgevestigden Format C

    Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige ggz’, dat wil zeggen generalistische basis- ggz en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar te maken. Dit betreft een goedgekeurd kwaliteitsstatuut.

    I. Algemene informatie

    1. Gegevens ggz-aanbieder

    Naam regiebehandelaar: Lisette Spanjar BIG-registraties: 39927032125

    Basisopleiding: Klinische psychologie

    Persoonlijk e-mailadres: lisettespanjar@gmail.com AGB-code persoonlijk: 94107149

    Praktijk informatie 1

    Naam praktijk zoals bekend bij KVK: Spanjar Psychologie E-mailadres: info@spanjarpsychologie

    KvK nummer: 81041675

    Website: WWW.SPANJARPSYCHOLOGIE.NL

    AGB-code praktijk: 94067862

    2. Biedt zorg aan in

    Omdat in het Zorgprestatiemodel nog wordt gewerkt met een onderscheid in basis- en specialistische ggz wordt tijdelijk deze vraag ook opgenomen in het kwaliteitsstatuut. Dit onderscheid zal in de toekomst vervallen en dan blijft uitsluitend de indeling in categorieën over.

    2a.

    Hier dient in ieder geval één optie te worden aangevinkt. Meerdere opties zijn mogelijk. de generalistische basis-ggz

    2b.

    Hier dient in ieder geval één optie te worden aangevinkt. Meerdere opties zijn mogelijk. Categorie A

    3. Beschrijving aandachtsgebieden/zorgaanbod

    Patiënten/cliënten kunnen met de volgende problematiek in de praktijk terecht (zoals aandachtsgebieden, type klachten, behandelvorm):

    3a. Beschrijf in maximaal 10 zinnen de algemene visie/werkwijze van de praktijk en hoe uw patiënten/cliëntenpopulatie eruit ziet. Bijvoorbeeld: op welke problematiek/doelgroep richt de praktijk zich, betrekt u familie/omgeving in de behandeling, past u eHealth(toepassingen) toe, etc.: In de praktijk behandel ik clienten met milde en matige problematiek zoals milde depressie of angst klachten. Daarbij behandel ik ook trauma klachten. De behandeling is kortdurend en doelgericht. Het systeem wordt betrokken bij de behandeling en Health is onderdeel van de behandeling. Daarnaast wil ik ook diagnostiek doen naar bijvoorbeeld autisme en hiervoor kortdurende behandeltrajecten voor aanbieden. (Denk aan psycho-educatie, Mindfulness, leren omgaan met overprikkeling etc.)

    3b. Patiënten/cliënten met de volgende hoofddiagnose(s) kunnen in mijn praktijk terecht:

    Aandachtstekort- en gedrag Overige kindertijd Depressie

    Angst

    Restgroep diagnoses

    Slaapstoornissen Persoonlijkheid

    Somatoforme stoornissen

    4. Samenstelling van de praktijk

    Aan de praktijk zijn de volgende zorgverleners verbonden:

    Indicerend regiebehandelaar 1

    Naam: Lisette Spanjar BIG-registratienummer: 39927032125

    Coördinerend regiebehandelaar 1

    Naam: Lisette Spanjar BIG-registratienummer: 39927032125

    5. Professioneel (multidisciplinair) netwerk

    5a. Ik maak gebruik van een professioneel (multidisciplinair) netwerk waaronder:

    Huisartsenpraktijk(en) ggz-instellingen

    5b. Ik werk in mijn professioneel (multidisciplinair) netwerk het meest, frequent, samen met (naam/namen en indien van toepassing BIG-registratie(s)):

    Huisartsen, eventueel andere ggz praktijken of instellingen en buurtzorg.

    5c. Ik maak in de volgende situaties gebruik van dat professionele (multidisciplinaire) netwerk, tenzij de patiënt/cliënt daarvoor geen toestemming geeft:

    Wanneer een client meer gespecialiseerde hulp nodig heeft, overleg ik met huisartsen over een doorverwijzing. Indien nodig neem ik contact op met een buurtteam. Alles uiteraard alleen in overleg met en met toestemming van de client.

    5d. Patiënten/cliënten kunnen gedurende avond/nacht/weekend/crises terecht bij (mijzelf, huisartsenpraktijk/post, spoedeisende eerste hulp, ggz-crisisdienst):

    Clienten kunnen bij mij terecht tijdens kantooruren als de praktijk open is. Buiten kantooruren kan de client terecht bij de huisartsenpost of de crisisdienst.

    5e. Heeft u specifieke afspraken met een ggz-crisisdienst, HAP of SEH?

    Nee, omdat

    5f. Ik vorm een lerend netwerk met de volgende vijf (inclusief mijzelf) zelfstandig werkende zorgverleners of heb mij aangesloten bij het lerend netwerk van de volgende zorgaanbieder: Carolien Scholten GZ psycholoog

    5g. Het lerend netwerk geeft op deze manier invulling aan het samen leren en verbeteren:

    Door casuïstiek te bespreken zorg je voor kwalitatief betere zorg, effectievere en efficiëntere behandeling. Bovendien blijf je op de hoogte van state of the art behandelingen.

    6. Contracten met zorgverzekeraars en de vergoeding van verzekerde zorg

    Heeft u een contract met de zorgverzekeraar? Nee

    7. Behandeltarieven:

    Ik heb de tarieven die ik hanteer gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.

    Ik heb het tarief voor zelfbetalers gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.

    Ik hanteer voorwaarden en een tarief voor no-show: gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.

    Ik upload het document/de documenten met de behandeltarieven, no-show voorwaarden en no- show tarief op : www.ggzkwaliteitsstatuut.nl

    8. Kwaliteitswaarborg

    Ik voldoe aan de volgende kwaliteitseisen, voortvloeiend uit mijn beroepsregistratie, specialisme of branche/beroepsvereniging(aanvinken wat van toepassing is:

    Intervisie

    Bij- en nascholing

    Link naar website met bewijsvoering van de basiskwaliteitseisen van uw beroepsgroep: https://zoeken.bigregister.nl/bignummer/39927032125

    9. Klachten- en geschillenregeling

    Mijn patiënten/cliënten kunnen met klachten en geschillen over mij of mijn behandeling terecht bij mij of bij (naam en contactgegevens klachtenfunctionaris):

    Clienten kunnen terecht bij de lvvp bij klachten .

    Link naar website:

    https://lvvp.info/voor-clienten/wat-als-ik-ontevreden-ben-de-behandeling/klachtenregeling- volwassenen/#klachtenregeling

    10. Regeling bij vakantie en calamiteiten

    10a. Patiënten/cliënten kunnen tijdens mijn afwezigheid gedurende vakantie en ziekte terecht bij

    Naam vervangend behandelaar:

    Tijdens vakantie en bij calamiteiten kunnen clienten contact opnemen met de huisarts of de crisisdienst.

    10b. Ik heb overdracht geregeld en vastgelegd in geval de praktijk plotseling sluit wegens overlijden of andere calamiteiten:

    Ja

    II. Het behandelproces - het traject dat de patiënt in mijn praktijk doorloopt

    11. Wachttijd voor intake en behandeling

    Patiënten/cliënten vinden informatie over wachttijden voor intake en behandeling via deze link of document (en kunnen deze telefonisch opvragen).

    Upload van uw document met wachttijden voor intake en behandeling op www.ggzkwaliteitsstatuut.nl

    12. Aanmelding en intake

    12a. De aanmeldprocedure is in de praktijk als volgt geregeld (zoals: wie ontvangt de telefonische aanmelding, wie doet de intake, hoe verloopt de communicatie met de patiënt/cliënt):

    Clienten worden aangemeld via zorgdomein of melden zich aan door het contactformulier in te vullen. Binnen 1 week bel ikzelf de client terug voor een korte telefonische kennismaking. Dan volgt een intakegesprek van 1,5 uur.

    12b. Ik verwijs de patiënt/cliënt naar een andere zorgaanbieder met een beter passend zorgaanbod of terug naar de verwijzer –indien mogelijk met een passend advies- indien de praktijk geen passend aanbod heeft op de zorgvraag van de patiënt/cliënt:

    Ja

    13. Behandeling

    13a. De patiënt/cliënt is geïnformeerd over degene die het aanspreekpunt is tijdens de behandeling (naam en functie van de betreffende persoon zijn bekend bij de patiënt/cliënt):

    Ja

    13b. Bij langer durende behandeling (> 12 weken) stuurt de indicerend regiebehandelaar een afschrift of samenvatting van het behandelplan als brief naar de huisarts (of andere verwijzer), tenzij de patiënt/cliënt daarvoor geen toestemming geeft:

    Ja

    13c. Ik draag zorg voor goede communicatie met de patiënt/cliënt en –indien van toepassing en met toestemming van de patiënt/cliënt- diens naasten, over het beloop van de behandeling. Ik doe dat als volgt:

    Ik vraag de client naar de manier van communicatie die hij prettig vindt en of hij wil dat zijn familie/ naasten betrokken wordt.

    13d. De voortgang van de behandeling en begeleiding wordt in de praktijk als volgt gemonitord (zoals voortgangsbespreking behandelplan, evaluatie, vragenlijsten, ROM):

    Ik neem de HONOS+ af en bespreken het resultaat met de client.

    13e. Ik reflecteer periodiek en tijdig met de patiënt/cliënt (en eventueel zijn naasten, medebehandelaren) de voortgang, doelmatigheid en effectiviteit van de behandeling. Als standaardperiode hanteer ik hiervoor:

    Elke 5 sessies.

    13f. Ik meet de tevredenheid van mijn patiënten/cliënten op de volgende manier (wanneer, hoe):

    De tevredenheid meet ik door daar naar te vragen en (om de zoveel sessies) de SRS af te nemen.

    14. Afsluiting/nazorg

    14a. Ik bespreek met de patiënt/cliënt (en eventueel zijn naasten) de resultaten van de behandeling en de mogelijke vervolgstappen:

    Ja

    14b. De verwijzer wordt hiervan door de (coördinerend) regiebehandelaar in kennis gesteld middels een afrondingsbrief, tenzij de patiënt/cliënt hiertegen bezwaar maakt:

    Ja

    14c. Als een vervolgbehandeling nodig is, geef ik hierover gericht advies aan de verwijzer. Ik informeer de vervolgbehandelaar waar nodig over het verloop van de behandeling en de behaalde resultaten voorzien van het vervolgadvies, tenzij de patiënt/cliënt hier bezwaar tegen maakt:

    Ja

    15. Omgang met patientgegevens

    15a. Ik vraag om toestemming van de patiënt/cliënt bij het delen van gegevens met niet bij de behandeling betrokken professionals:

    Ja

    15b. In situaties waarin het beroepsgeheim mogelijk doorbroken wordt, gebruik ik de daartoe geldende richtlijnen van de beroepsgroep, waaronder de meldcode kindermishandeling en huiselijk geweld (bij conflict van plichten, vermoeden van kindermishandeling of huiselijk geweld), het stappenplan materiële controle en ik vraag het controleplan op bij de zorgverzekeraar (bij materiële controle):

    Ja

    15c. Ik gebruik de privacyverklaring als de patiënt/cliënt zijn diagnose niet kenbaar wil maken aan zijn zorgverzekeraar/NZa:

    Ja

    III. Ondertekening

    Naam: Lisette Spanjar Plaats: Bussum Datum: 12-11-2023

    Ik verklaar dat ik me houd aan de wettelijke kaders van mijn beroepsuitoefening, handel conform het Landelijk kwaliteitsstatuut ggz en dat ik dit kwaliteitsstatuut naar waarheid heb ingevuld:

    Ja

Als u nog vragen heeft over hoe er wordt omgegaan met uw privacy, klacht of over een ander onderwerp, mail of bel mij gerust.